Bölüm Komisyonları

Bölüm Komisyonları

Bölümde oluşturulan komisyonların görev ve sorumlulukları aşağıda tanımlanmaktadır:

MÜDEK Komisyonu: Bu komisyonun görevi; diğer komisyonların çalışmalarını MÜDEK beklentileri doğrultusunda yönlendirmek, özdeğerlendirme raporunun hazırlamasını koordine etmek, MÜDEK Bölüm ziyaretini organize etmek, Değerlendirme Takımına sunulacak malzemelerin hazırlamasını koordine etmektir.

Planlama Komisyonu: Bu komisyonun görevi bölümdeki bölümün lisans ve lisansüstü Programının müfredatını MÜDEK ölçütleri doğrultusunda düzenlemek, Akademik Bölüm Kurulu gündemindeki ilgili konuları müfredat uyumluluğu açısından incelemek ve görüş bildirmektir.  Ayrıca komisyon bölümün akademik, altyapı vb. çeşitli ihtiyaçları ile ilgili çalışmaları gerçekleştirmek ve Akademik Bölüm Kurulu gündemindeki ilgili konuları idari ve mali açıdan değerlendirmektir.

Laboratuvar Komisyonu: Bu komisyonun görevi; Bölümün laboratuvar ve alt yapı envanterini tutmak, programın alt yapısının MÜDEK ölçütlerine uygun olarak gelişmesini sağlamak, Akademik Bölüm Kurulu gündemindeki ilgili konuları alt yapı uygunluğu veya gereksinimi açısından değerlendirmek ve görüş belirtmektir.

Mevlana, Erasmus, Farabi Komisyonu: Mevlana, Erasmus ve Farabi gibi öğrenci ve öğretim üyesi değişim programını yürütmek, ikili ilişkileri artırmak, ders uyumlarını ve geri dönen öğrencilerin ders geçme notların dönüşümünün gerçekleştirmek, bu programdaki öğrencilerin problemlerine çözüm bulmaya çalışmak, gelen öğrencilerin uyumu ve problemlerinin çözümüne kakı vermek, ilgili yazışmaları yapmak.

Kalite ve Sürekli İyileştirme Komisyonu: Bu komisyonun görevi; bölüm faaliyetlerine ilişkin ölçme, değerlendirme ve öz değerlendirmeler kapsamında inceleme, anket ve benzeri yöntemler geliştirerek uygulamak, Akademik Bölüm Kurulu gündemindeki ilgili konuları ölçme ve değerlendirme tekniklerine uygunluk açısından incelemek ve sürekli gelişme mantığı içinde Bölüm Kuruluna görüş belirtmektir.

Üniversite-Sanayi İşbirliği Komisyonu: Bu komisyonun görevleri paydaşlarla gerçekleştirilecek toplantıları düzenlemek, mezun öğrencilerimizle bağlantıyı sağlamak, Kariyer Günleri seminerlerini ve diğer seminerleri organize etmek, çeşitli sosyal etkinlikler düzenlemek ve MÜDEK Değerlendirme Takımına sunulmak üzere gerçekleştirdikleri etkinlikleri belgelemektir.  Eğitim Öğretim dönemi içirişinde Makine Mühendisliği Bölümü tarafından organize edilecek bilimsel ve sosyal içerikli Seminer, Konferans ve Toplantı gibi organizasyonlar düzenlenmesi ve koordinasyonunda bölüm başkanlığına yardımcı olur.

İntibak Komisyonu: İntibak Komisyonu Marmara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü’ne kurumlar arası veya birim içi yatay geçiş yapan veya daha önce devam ettiği herhangi bir yükseköğretim kurumunda geçtiği dersleri kayıt yaptırdıktan sonra eşdeğerlerinin yerine saydırmak isteyen öğrencilerin sınıf intibaklarını ve ders muafiyetlerini düzenler. Bu konuda komisyon Marmara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi öğrencilerin sınıf intibakları ve ders muafiyetleri ile ilgili esasları uygular

Mezuniyet ve Mezunlarla İlişkiler Komisyonu: Eğitim dönemini başarıyla tamamlamış ve mezuniyete hak kazanan öğrencilerin durumlarının incelenmesi ve mezuniyet kararlarının alınması Mezuniyet Komisyonu tarafından yapılır. Mezuniyet hakkı kazanan öğrencilerin transkriptleri komisyon tarafından incelenir ve eğitim planını başarıyla tamamlamış öğrencilerin mezuniyetine karar verilir.

Staj Komisyonu: Staj komisyonu Mühendislik Fakültesi’nin Genel Staj Esaslarının yer aldığı yönerge doğrultusunda, Makine Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin yapmaları gereken iki dönemlik stajın incelenmesini yapar. Öğrencilerin staj yapabilecekleri yerlerin uygunluğunu kontrol eder. Bölüm Akademik Kurulu’na öğrenci stajları ile ilgili konularda görüş bildirir. Komisyon üyeleri aşağıdaki gibidir:

Internet ve IT Komisyonu: Komisyonun öncelikli görevleri Makine Mühendisliği internet sayfasının güncel kalmasının sağlanmasıdır. Bölüm Akademik Kurulu’nca alınan kararların bölüm internet sayfasında güncel olarak ilan edilmesi, yapılan anket çalışma sonuçlarının, yapılan toplantı, seminer, sempozyum ya da sosyal sorumluluk projelerinin bölüm internet sayfasında verilmesi komisyonun diğer görevleri arasında sayılabilir.  Ayrıca komisyon günümüzün teknolojisine uygun olarak bölümün iletişim olanaklarını iyileştirir ve yeni teknolojilerin transferini ve adaptasyonunu sağlar, bölüm web sayfasının güncelliğini temin eder.

Bitirme Tez Komisyonu: Bu komisyon Makine Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin Bitirme Projelerinin organizasyonu ile yükümlüdür. Bitirme tez konularının belirlenmesi, dağıtılması ve organizasyonun sağlanması, ilan edilmesi, dağıtılması, öğrenciler ile danışmanları arasındaki koordinasyonun sağlanması, bitirme tez sınavlarının jürilerinin belirlenmesi ve ilanı da bu komisyonun görevleri arasındadır. Komisyon öğrencilere tez konularının seçimi hakkında bilgilendirmek, tez konularının seçimi kriterlerini hakkında bölüm kuruluna öneri de bulunur, ilgili formlar oluşturur, seçim formlarının arşivlenmesini temin eder.  Komisyon ayrıca bitirme tezlerinin belirlenen ilkeler doğrultusunda gerçekleştiğini de sağlar.

İş Sağlığı ve Güvenliği Komisyonu: Bu komisyon bölüm bünyesindeki riskli işlerin tespiti, Bölüm mensuplarının güvenliği ve alınacak önlemlerin belirlenmesi ve takibinden sorumludur. Komisyon ilgili kanun ve mevzuat çerçevesinde sağlık ve güvenlik durumuyla ilgili yıllık bir rapor hazırlamak, o yılki çalışmaları değerlendirmek, elde edilen tecrübeye göre ertesi yılın çalışma programında yer alacak hususları ve gündemi tespit etmek, Bölüm yönetimine teklifte bulunmak, planlanan gündemin yürütülmesini sağlamak ve uygulanmasını takip ve değerlendirmekten sorumludur.

Burs Komisyonu: Bu komisyon öğrencilerinin burs başvurularını, varsa ilgili ölçütler çerçevesinde değerlendirir ve ilgili birime iletir. Söz konusu bursun kesilmesini gerektiren şartlar oluştuğunda, bir öğrenciye verilen bursun ya da desteğin kesilmesine karar verir ya da kesilmesini sağlar. Komisyon vasıtası ile akademik ve idari birimler, burs veya yardım veren ya da vermeye niyetli kurum ve kişiler ve öğrenciler ile iletişim kurarak değerlendirmesine katkı sağlayabilecek ihtiyaç duyulan diğer bilgileri temin eder. Komisyon burs ve yardım ihtiyaçlarının karşılanması, izlenmesi ve değerlendirilmesi konusunda öneriler ve yöntemler geliştirir.  Öğrencilere yönelik olarak burs ve yardım başvuruları konularında gerekli danışmanlık ve yönlendirme sistemi oluşturur.  Burs ve yardım faaliyetlerinin ve yapılan harcamaların raporlarını hazırlar ve karşılaştırmalı analizler oluşturur. Burs alan öğrenci ve öğrenci harç işlemleri ile ilgili yazışmaların yapılması ve yürütülmesini sağlar. Öğrenci Belgesi, İlgili Makama yazılan yazılar ve burs için Transkript düzenler. Vakıflar, kurum ve kuruluşlardan öğrencilere verilecek bursları ilan yoluyla duyurur.

Öğrenme Güvencesi Komisyonu:

(1) İlgili akademik birimdeki tüm programların öğrenme çıktılarının TYYÇ ve birim misyonu ve programın dahil olduğu Akreditasyon Standartları ile uyumlu şekilde belirlenmesini sağlamak,

(2) Dereceli puanlama anahtarı (Rubrik) ve eğitim hedeflerinin başarısını ölçebilen doğrudan veya dolaylı değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını geliştirmek,

(3) Program ile ders öğrenme çıktılarının ilişkisini izlemek ve Öğrenme Haritalarını oluşturmak,

(4) Değerlendirme ve program gözden geçirme takvimlerini oluşturmak,

(5) Program düzeyinde ölçme ve değerlendirme verilerini toplamak, analiz etmek ve raporlamak, (6) Öğrenme çıktılarına ulaşma başarısını değerlendirme sürecini yürütmek ve programları gözden geçirmek, her dönem sonunda birim raporunu hazırlayarak Birim Kuruluna ve Öğrenme Güvencesi Üst Kurulu’na sunmak,

(7) Değerlendirmeler sonucunda ortaya çıkan eksikliklerin giderilmesini sağlamak ve böylece öğrenim döngüsünü tamamlamak için Dekanlık/Müdürlük, bölüm başkanlıklarına süreçlerin değiştirilmesi ve iyileştirilmesi için öğretim yöntemlerinin planlanması ve geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunmak,

(8) Yeni program açılışlarında ve mevcut program değişikliklerinde öğrenme güvencesi kriterlerine uygunluğu değerlendirmek,

(9) Dış paydaş geri bildirimlerinin alınmasını sağlamak ve sonuçlarını program gelişimine yansıtmak,

Topluma Katkı Komisyonu:

1) Toplumsal katkı kaynaklarının kullanımının izlenmesine yönelik araçların geliştirilmesi ve üniversitenin güncel stratejik planı referans alınarak belirlenmiş olan stratejilere ve hedeflere ulaşılma derecesinin değerlendirilmesi,

2) Yüksekokulun toplumsal katkı etkinliklerini değerlendirmeye yönelik performans derecelendirmelerinin hazırlanması, kontrolünün sağlanması ve derecelendirme sonucuna göre gerçekleştirilecek iyileştirmeler için Kalite Komisyonu genel oturumunda görüşülmek üzere raporun hazırlanması,

3) Her yıl dönem sonunda toplumsal katkı etkinlikleri sonucunda hazırlanan performans derecelendirme ölçeğinin gözden geçirilerek bir sonraki yıl için işlevsiz görünen hususların güncellenip Kalite Komisyonuna bildirilmesi,

4) Her yıl dönem sonunda toplumsal katkı performansı ile ilgili paydaşların geri bildirimleri ile Kurum İç Değerlendirme Raporunda yer almak üzere toplumsal katkı ile ilgili bölümün güncellenmesi,

5) Yüksekokulun toplumsal katkı kaynakları ile etkinlikleri hususunda değerlendirmeler yapılıp özellikle farklı kurumlarda etkinlikler ve çalışmalar yapılabilecek altyapıların kurulması konusunda teşvik mekanizmalarının geliştirilmesi,

6) Toplumsal katkı etkinliklerinin ve projelerinin dönem başında Yüksekokul toplumsal katkı komisyonu tarafından hazırlanması ve komisyonda görüşülmesi,

7) Yüksekokulun toplumsal katkı kaynaklarının yetkinliği, gelişimi ve sürdürülebilirliği hususlarında çalışmaların yapılması,

8) Yüksekokul da toplumsal katkı alanındaki etkinliklere ve değerlendirilmesine dair anket sorularının geliştirilmesi, yılda iki kere dönem başlarında olması kaydıyla uygulanması, rapor hazırlanması ve elde edilen istatiksel veriler ışığında hazırlanan raporun kalite kuruluna rapor edilmesi,

9) İç ve dış değerlendirme raporlarında toplumsal katkı ile ilgili iyileştirmeye gereksinim duyulan alanlarla ilgili gerekli çalışmaların yapılması,

10) Üniversitenin güncel kurum iç değerlendirme raporunun toplumsal katkı bölümünde belirtilen hedef ve stratejilerinin gerçekleştirilmesi amacıyla akademik/idari birimler tarafından akademik çalışmaların yapılmasının ve izlenmesinin sağlanması,

11) Yüksekokul öğretim üyeleri tarafından toplumsal katkı alanlarında gerçekleştirilmiş akademik/bilimsel çalışmalar doğrultusunda elde edilen verilerin değerlendirilmesi ve toplumsal katkı performansının artırılması için bu veriler ışığında önerilerde bulunulması.

Thesis Committee: This committee is responsible for organizing the graduation projects of Mechanical Engineering Department students. Its duties include determining, distributing, organizing, announcing, and distributing graduation thesis topics, ensuring coordination between students and their advisors, and appointing and announcing the final thesis exam juries. The committee informs students about the selection of theses, recommends the selection criteria to the department board, creates relevant forms, and ensures the archiving of the selection forms. The committee also ensures that graduation theses are completed in accordance with established principles.

Occupational Health and Safety Committee: This committee is responsible for identifying risky work within the department, ensuring the safety of department members, and determining and monitoring the necessary precautions. The committee is responsible for preparing an annual report on health and safety within the framework of relevant laws and regulations, evaluating the work of that year, determining the issues to be included in the following year's work program and agenda based on experience gained, making proposals to the department administration, ensuring the implementation of the planned agenda, and monitoring and evaluating its implementation.

Scholarship Commission: This commission evaluates students' scholarship applications, if any, within the framework of relevant criteria and forwards them to the relevant unit. When conditions necessitate the termination of the scholarship arise, it decides to discontinue or ensures the termination of a student's scholarship or support. Through the commission, it communicates with academic and administrative units, institutions and individuals providing or intending to provide scholarships or aid, and students, obtaining other necessary information that may contribute to its evaluation. The commission develops recommendations and methods for meeting, monitoring, and evaluating scholarship and aid needs. It establishes the necessary counseling and guidance system for students regarding scholarship and aid applications. It prepares reports on scholarship and aid activities and expenditures, and conducts comparative analyses. It ensures the preparation and execution of correspondence regarding scholarship recipients and student tuition fees. It prepares student certificates, correspondence addressed to the relevant authority, and transcripts for scholarships. It announces scholarships to be awarded to students from foundations, institutions, and organizations through announcements.

The Learning Assurance Commission:

(1) Ensures that the learning outcomes of all programs within the relevant academic unit are determined in accordance with the TYYÇ (National Education and Science Foundation) and the unit mission, as well as the Accreditation Standards to which the program is affiliated.

(2) Develop rubrics and direct and indirect assessment methods and tools that can measure the achievement of educational objectives.

(3) Monitor the relationship between program and course learning outcomes and create Learning Maps.

(4) Establish evaluation and program review schedules.

(5) Collect, analyze, and report program-level assessment and evaluation data. (6) Conduct the process of evaluating the success of learning outcomes and review programs. Prepare a unit report at the end of each semester and submit it to the Unit Board and the Learning Assurance High Board.

(7) Make recommendations to the Dean's Office, Directorate, and department heads regarding the planning and development of teaching methods to modify and improve processes to ensure the elimination of deficiencies identified as a result of evaluations and thus complete the learning cycle.

(8) Ensure compliance with learning assurance criteria in the opening of new programs and changes to existing programs. Evaluating,

(9) Ensuring the receipt of external stakeholder feedback and integrating its results into program development.

Community Contribution Commission:

1) Developing tools for monitoring the use of community contribution resources and assessing the degree to which the strategies and goals established using the university's current strategic plan are being achieved.

2) Preparing performance ratings for evaluating the college's community contribution activities, ensuring their control, and preparing a report for discussion at the Quality Commission's general session to determine improvements based on the rating results.

3) Reviewing the performance rating scale generated by community contribution activities at the end of each semester, updating any issues deemed ineffective for the following year and reporting them to the Quality Commission.

4) Updating the section on community contribution in the Institution's Internal Evaluation Report, including stakeholder feedback on community contribution performance at the end of each semester.

5) Conducting evaluations of the college's community contribution resources and activities, and encouraging the establishment of infrastructures that can facilitate activities and projects in various institutions.

It makes recommendations to the department board, creates relevant forms, and ensures the archiving of selection forms. The commission also ensures that graduation theses are completed in accordance with established principles.

Occupational Health and Safety Commission: This commission is responsible for identifying risky work within the department, ensuring the safety of department members, and determining and monitoring the necessary precautions. The commission is responsible for preparing an annual report on the health and safety situation within the framework of relevant laws and regulations, evaluating the work of that year, determining the issues to be included in the following year's work program and agenda based on experience gained, making proposals to the department administration, ensuring the implementation of the planned agenda, and monitoring and evaluating its implementation.

Scholarship Commission: This commission evaluates student scholarship applications, if any, based on relevant criteria, and forwards them to the relevant unit. When conditions necessitate the termination of a scholarship arise, it decides to terminate or ensures the termination of a student's scholarship or support. Through the commission, it communicates with academic and administrative units, institutions and individuals that provide or intend to provide scholarships or aid, and students to obtain any other necessary information that may contribute to its evaluation. The Commission develops recommendations and methods for meeting, monitoring, and evaluating scholarship and aid needs. It establishes the necessary counseling and guidance system for students regarding scholarship and aid applications. It prepares reports on scholarship and aid activities and expenditures, and produces comparative analyses. It ensures the execution and execution of correspondence regarding scholarship recipients and student tuition fees. It prepares student certificates, correspondence addressed to the relevant authorities, and transcripts for scholarships. It also announces scholarships to be awarded to students from foundations, institutions, and organizations through announcements.

The Learning Assurance Commission:

(1) Ensures that the learning outcomes of all programs within the relevant academic unit are determined in accordance with the TYYÇ (National Education and Science Foundation) and the unit mission, as well as the Accreditation Standards to which the program is affiliated.

(2) Develop rubrics and direct and indirect assessment methods and tools that can measure the achievement of educational objectives.

(3) Monitor the relationship between program and course learning outcomes and create Learning Maps.

(4) Establish evaluation and program review schedules.

(5) Collect, analyze, and report program-level assessment and evaluation data. (6) Conduct the process of evaluating the success of learning outcomes and review programs. Prepare a unit report at the end of each semester and submit it to the Unit Board and the Learning Assurance High Board.

(7) Make recommendations to the Dean's Office, Directorate, and department heads regarding the planning and development of teaching methods to modify and improve processes to ensure the elimination of deficiencies identified as a result of evaluations and thus complete the learning cycle.

(8) Ensure compliance with learning assurance criteria in the opening of new programs and changes to existing programs. (9) To ensure that external stakeholder feedback is received and the results are reflected in program development.

Community Contribution Commission:

1) To develop tools for monitoring the use of community contribution resources and to assess the degree to which the strategies and objectives established using the university's current strategic plan are achieved.

2) To prepare and monitor performance ratings for evaluating the college's community contribution activities. A report is prepared for discussion at the Quality Commission's general session to determine improvements based on the rating results.

3) At the end of each semester, the performance rating scale prepared for community contribution activities is reviewed, any issues deemed ineffective are updated for the following year, and reported to the Quality Commission.

4) At the end of each semester, the section on community contribution is updated in the Institution's Internal Evaluation Report based on stakeholder feedback on community contribution performance.

5) To evaluate the college's community contribution resources and activities, and to develop incentive mechanisms, particularly for establishing infrastructures that can facilitate activities and projects in different institutions.

6) To evaluate the community contribution activities and projects. Preparation and discussion by the College's Social Contribution Committee at the beginning of the academic year.

7) Conducting studies on the competence, development, and sustainability of the College's social contribution resources.

8) Developing survey questions regarding the College's social contribution activities and their evaluation. Implementing these surveys twice a year at the beginning of each semester, and preparing reports.

and reporting the report prepared based on the obtained statistical data to the quality board.

9) Conducting necessary studies on areas requiring improvement regarding social contribution in internal and external evaluation reports.

10) Ensuring that academic studies are conducted and monitored by academic/administrative units to achieve the university's goals and strategies specified in the social contribution section of the current institutional internal evaluation report.

11) Evaluating the data obtained by faculty members in the field of social contribution through academic/scientific studies and making recommendations based on this data to improve social contribution performance.

1.07.2025.png (85 KB)


Bu sayfa Mechanical Engineering tarafından en son 23.07.2025 14:19:26 tarihinde güncellenmiştir.

Makine Mühendisliği

HIZLI ERİŞİM